8.srp

Spin je i ove godine ispunio kriterije ISO norme i na taj način potvrdio visoku kvalitetu usluge prema klijentima.

Od prvog dobivenog certifikata 2006. godine, Spin redovito ulaže u razvoj vlastitog poslovanja što je i potvrđeno od strane certifikacijske kuće:

„Pohvale vodstvu organizacije i predstavnici uprave za kvalitetu na primjeni sustava upravljanja kvalitetom u praksi, a ne samo formalnom zadovoljenju pojedinih zahtjeva Norme. Iz godine u godinu pokazuje se kontinuirani napredak koji se ogleda u unaprijeđenju pojedinih dijelova Sustava.“

Ciljevi unaprijeđenja poslovnih procesa koje provodimo su inovativnost u radu, kontinuirano obrazovanje i usavršavanje te pošten i profesionalan odnos prema kupcima, dobavljačima, djelatnicima i okruženju.

Ključni procesi sustava kvalitete obuhvaćaju razvoj IT rješenja, implementaciju i održavanje IT rješenja, te IT edukacije.

10.lip

Prošle subote ured smo preselili na imanje S.I.G.A.L. u Ladimirevcima, ali ne da bismo radili, već da odmjerimo snage u sportskim igrama, pojedemo dobar roštilj, družimo se i prije svega odmorimo te napunimo baterije za idući radni tjedan.

Roštilj su već tradicionalno pripremali kolege koji su se zadnji priključili našem timu, ali naravno uz pomoć ostalih kolega. Nakon ručka natjecali smo se u streličarstvu, boćanju i jednoj novoj aktivnosti, paukovoj mreži.

Timovi su, uz dobro promišljanje i timski rad morali prijeći s jedne strane mreže na drugu bez diranja špage. Dok su kolege nosili jedni druge kroz mrežu, smijeha nije nedostajalo, a najbolji tim postao je bogatiji za novčanu nagradu.

Kako nam je bilo pogledaj u galeriji.

4.lip

Nakon godinu dana intenzivnih radova te uloženog truda i emocija s uzbuđenjem smo otvorili vrata našeg novog ureda. Još uvijek smo na starom mjestu u centru Osijeka, ali s novih 350 kvadrata prostora.

Moramo priznati da projekt izgradnje nije bio ni malo lak obzirom da se radi o adaptaciji potkrovlja kuće Dreibholtz iz 1912. godine, koja je dio kulturno-povijesne baštine grada Osijeka. Sama adaptacija je zbog starosti i zaštićenosti zgrade bila vrlo složena, ali je u suradnji s tvrtkama ATIKA projekti, Produkt-gadnja i JANZ DESIGN očuvana zaštićena arhitektonska vrijednost prostora dok je u isto vrijeme iskorišten estetski, funkcionalni i arhitektonski maksimum te je prostor u potpunosti moderniziran i opremljen novim tehnologijama.

Novoadaptirano potkrovlje uključuje šest ureda, konferencijsku salu, kuhinju i prostor za okupljanje, druženje i opuštanje – tzv relax zonu. Cilj nadogradnje poslovnog prostora je pružanje ugodnog okruženja koje će pozitivno utjecati na zadovoljstvo i produktivnost naših djelatnika, ali i razvoj poslovanja. Poslovno okruženje često može biti izvor stresa pa smo našim djelatnicima omogućili korištenje relax zone, odnosno prostora u kojem se mogu opustiti i prikupiti energiju za nastavak radnog dana, a najvažnije je da smo proširenjem prostora stvorili uvjete za 20 novih radnih mjesta.

Na intimnoj svečanosti povodom otvorenja riječi hvale za ovaj poslovni poduhvat izrekli su: Tomislav Krolo, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo grada Osijeka, Zoran Kovačević - Predsjednik županijske komore HGK, te Marko Pipunić, predsjednik Uprave Žito grupe, kao jedan od najstarijih korisnika Jupiter Software.

Arhitekt projekta Damir Jukić istaknuo je glavne izazove pri adaptaciji i uređenju kad sučelite pojedinačno zaštićeno kulturno dobro iz 1912. godine s zahtjevima suvremenog tehnološkog poduzeća kao što je Spin. Projektanti tvrtke Atika d.o.o. i glavni izvođač radova tvrtka Produkt-gradnja uspješno su riješili sve izazove ovog zahtjevnog projekta.

Na svečanosti su pohvaljeni i nagrađeni glavni koordinator gradilišta – Ratko Mandić i Spin voditelj projekta – Kristina Pika Seleši.

Posebno mjesto u proslavi ovog malog poslovnog uspjeha pripalo je najstarijim domicilnim Jupiter Software korisnicima – Marku Pipuniću iz Žito grupe i Viktoru Bijeliću iz Bijelić Co. Ove dvije tvrtke koriste Jupiter Software od njegovog nastanka - 1999. godine.

Posebno nam je drago da su s nama podijelili uspjeh i naše kolege po struci – vlasnici i direktori velikih osječkih IT tvrtki, Tomislav Bilić iz tvrtke Inchoo, Žarko Gajić iz tvrtke Mono te Ivan Lozančić iz tvrtke Gauss.

Za umjetnički dojam i dobru zabavu pobrinuo se osječki blues band KRUG zanimljivim izvedbama jazz i blues standarda.

Veliko hvala svima koji su na bilo koji način pomogli da se ova ideja pretvori u stvarnost te svima koji su prisustvovali otvorenju. Zadovoljstvo je bilo čuti da se novi prostor svima doima ugodnim i motivirajućim za život, druženje i rad. Naš ured je otvoren za sve i ukoliko vas zanima rad u Spinu i želite se pridružiti našem timu, javite nam se.

11.tra

Pošli tjedan zaposlili smo četiri nova djelatnika. Janko Krnjak, Davor Burić, Filip Pavlović i Hrvoje Markutović prošli su dva kruga natječaja, pobijedili konkurenciju i postali dio našeg tima.

Janko ima 23 godine i završio je Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu. Iz Ivanić Grada se preselio u Osijek upravo zbog rada u Spinu, a kod nas će nakon obuke postati konzultant za poslovne aplikacije.

Hrvoje se nakon završenog školovanja na Fakultetu elektrotehnike i računalstva u Osijeku također prijavio na mjesto konzultanta za poslovne aplikacije. Ima 24 godine i odlučio je ostati u Osijeku razvijati karijeru pa je Spin vidio kao logičan odabir.

Filip je u Spin došao na mjesto software developera, također ima 24 godine i završen Fakultet elektrotehnike i računalstva. Nakon savjeta prijatelja, odlučio se prijaviti na naš natječaj, a mi samo možemo reći da smo sretni što je taj savjet i poslušao.

Naš najmlađi djelatnik Davor ima samo 19 godina i radi kao software developer. Osim što je trenutno najmlađi u firmi, Davor također drži rekord i najmlađe zaposlene osobe u svih 29 godina Spina. Fakultet ga nije zanimao jer smatra da će puno više naučiti radeći, ali trenutno pohađa tečaj programiranja. Na činjenicu da je najmlađi kaže da mu je jako zanimljiva te da će ju iskoristiti najbolje moguće.

Iako su još uvijek na početku i tek se upoznaju s okruženjem, odlučili su podijeliti dojmove prvog radnog tjedna u Spinu.

Kako izgleda vaš radni dan, sada dok ste na početku?

Janko: „Ovaj prvi tjedan fokusirali smo se na SQL, odnosno na ponavljanje i proširivanje znanja. Na faksu smo to dosta dobro pokrili, ali sada radim i na nekim stavkama s kojima se do sada nisam susreo pa to dodatno proučavam. S obzirom na to da se prvi tjedan sveo na ponavljanje, većinom samostalno radim, ali naravno kolege su doista pristupačni i voljni pomoći. Ako negdje zapnem, uvijek je netko kraj mene tko mi može pomoći i dodatno objasniti problem. Također imamo predavanje o SQL-u koje nam u firmi drže kolege. Trenutno se upoznajem sa sustavima koji se koriste, ali kako sam već dosta toga naučio kroz ovih tjedan dana, uskoro krećem i na konkretnije zadatke.“

Hrvoje: „Tjedan je počeo odlično. Ekipa je super, mjesto i okruženje su stvarno ok. U početku se sve činilo apstraktno, ali već treći dan smo počeli s obukama. Otkako su predavanja krenula, puno je lakše i nakon samo tjedan dana u firmi dosta toga mi je već jasno. Uhvatio sam široku sliku onoga što se događa i o čemu se priča u uredu.“

Filip: „Prvi tjedan smo uglavnom ponavljali znanje iz SQL-a i upoznavali se s ostalim tehnologijama koje se koriste u Spinu. Idemo na edukacije, a svaki dan odvojimo barem sat vremena da s Igorom, voditeljem razvoja pričamo o novim tehnologijama te da nas konkretno upozna s time što i kako raditi. Također raspravljamo o nekim novim mogućnostima korištenja tehnologije i razvoja.“

Davor:„Moj tjedan je dosta sličan Filipovom, ali se razlikuje po tome što Filip ima iskustva u SQL-u. Prolazio sam SQL na tečaju, ali znam samo osnovne funkcije. Uz praktični rad koji smo ovdje prošli prvi tjedan puno sam toga pohvatao i već sve lakše ide. Radili smo Spinovu Carpo granulu (Rapid application development tool) s kojom se nikad nisam susreo, ali kroz rad sam dosta toga naučio.“

Kako se slažete s kolegama?

Filip: „Najviše me iznenadio prvi dan. Svi su bili pristupačni i dolazili se upoznati, također smo mi išli okolo upoznati kolege i okruženje. S nama u uredu je kolegica Ivana, a iako ona nije developer pomaže nam koliko može.“

Janko: „Prvi dan, kada je kolega Ivan vidio set up na mom stolu, odmah se ponudio da nekako to bolje organiziramo i spojimo kablove za Internet. Uvijek mi pomogne i svi su takvi. Imaju taj mentalitet da su dosta pristupačni i voljni pomoći.“

Hrvoje: „Pitam jedno pitanje o nečemu što mi nije jasno, a kolege u uredu objašnjavat će mi sat vremena, ako je to potrebno. Za prvi tjedan je bilo informacija more i tek sad počinje sjedati ono što smo pričali.“

Davor: „Kolege su jako otvoreni, pristupačni i prijateljski nastrojeni. Također stvar koja se meni jako sviđa je Spinov bend u koji sam se uključio. Sviram gitaru.“

Poklopilo se da je dečkima prvi radni dan bio na 29. rođendan Spina pa su ih prigodno dočekali ćevapi i torta te uredsko slavlje s ostalim kolegama. U šali kažu da prvi dan nije mogao biti bolji te da ne bi imali ništa protiv da je svaki dan takav.

Možda nemamo svaki dan tortu u uredu, ali trudimo se svim kolegama omogućiti što bolje radno okruženje. Dečki su već sad načuli kako izgledaju naši teambuildinzi pa jedva čekaju to i sami vidjeti. Mi im do tad želimo veliku dobrodošlicu i nadamo se da će im ovi prvi dani, uz toliko novih informacija proći što lakše. Već sad možemo reći da im odlično ide.

9.tra

Prošli smo tjedan, u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Osijeku, ugostili studente 2. godine diplomskog studija sa smjera poduzetništva. U sklopu predmeta Poslovna etika i Strategija rasta malih i srednjih poduzeća, studenti su se okupili kako bi poslušali našu priču koja je započela još davne 1990. godine.

Direktor Spina Ivan Matejašić proveo ih je kroz sve korake koji dolaze s pokretanjem vlastite poduzetničke priče, ali i podijelio nekoliko savjeta koje je stekao kroz 29ogodišnje iskustvo vođenja firme.

Buduće poduzetnike posebno je zanimalo kako je Spin, unatoč podijeljenom vlasništvu, uspio zadržati kontinuirani rast i razvoj. Direktor je naglasio kako za njih postoji jedno vrlo jednostavno pravilo; „između nas četiri suvlasnika uvijek je vladalo poštenje i veliko povjerenje. Sve važne odluke donosili smo konsenzusom.“

Studentima je također preporučio da se ne udružuju s onima koji su slični njima, već da se orijentiraju na pojedine kvalitete svakog člana tima; „ U poduzetništvo krenite zbog vizije, ne iz nužde. Potrebne su psihološke, tehničke i menadžerske vještine kako bi tim najbolje djelovao. Ako uspijete stvoriti tim ljudi u kojem svaki član ima izraženu po jednu od tih vještina, imate dobitnu kombinaciju.“

Na samom kraju predavanja direktor je rekao: „ Ne zaboravite da su ljudi najveća vrijednost koju imate. Upravo zbog toga mi se konstantno trudimo doprinositi zadovoljstvu naših djelatnika.“

Kako profesorice vide suradnju fakulteta i Spina?

Suradnja Spina s Ekonomskim fakultetom traje već dvadeset godina, a profesorice Sunčica Oberman Peterka i Julija Perić iza sebe imaju veliki broj studenata kojima kroz primjere iz prakse olakšavaju učenje te ih potiču na stvaranje vlastite priče jednog dana kada završe fakultet.

Ovoga puta posjetila nas je i asistentica Tihana Koprivnjak koja kaže da je već sudjelovala na ovakvim predavanjima te smatra da su izuzetno korisna kako za studente tako i za poduzeća koja se odluče na suradnju: „Studenti iz prve ruke imaju priliku vidjeti sve stavke prilikom pretvaranja ideje u posao, a poduzeća se tako povezuju sa studentima i stvaraju put ka lakšoj potrazi za novim kadrovima.“

prof.dr.sc Sunčica Oberman Peterka: „Studentima s diplomskog studija poduzetnički menadžment i poduzetništvo uvijek se nastoji povezati tematika i praksa. Trenutno su to ova dva kolegija, ali može se dogoditi i da dovedemo i neki drugi predmet jer nam je Spin odličan partner. Uvijek su voljni ispričati svoje iskustvo koje studentima pokazuje da ono što mi pričamo u teoriji zaista postoji i ima smisla i u praksi. Kroz takve praktične primjere studenti bolje uče i razumijevaju ono što im pričamo. Ivan Matejašić je alumni studija poduzetništva, ali je i alumni Ekonomskog fakulteta. Ta veza postoji duži niz godina i nekako je prirodna, a IT sektor je važna industrija u našem okruženju pa je i zbog toga prirodna ta suradnja. U Spinu radi i određeni broj naših studenata i zaista je svake godine neki dodatni razlog zašto dođemo ovdje, ili vi kod nas. Spin je izvrstan primjer od promišljenog vođenja poduzeća do strateškog upravljanja, primjer poduzeća koje ima viziju te radi na realizaciji te vizije. U okviru predmeta poslovna etika, rijetka su poduzeća koja u svoje misije stavljaju riječ pošteno i zapravo javno govore koliko je važno pošteno poslovati, a mi upravo to želimo razvijati kod naših studenata. Također, kada govorimo o biznis transferu, Spin je odličan primjer vlasnika koji prenose upravljanje na svoju djecu. To su sve zanimljive stvari o kojima mi učimo pa na primjeru konkretnog poduzeća, poput Spina to i pokažemo studentima.“

A što je studentima ostalo u pamćenju nakon predavanja?

Borna: „Teško je vidjeti primjer poduzeća koji toliko brine o motiviranosti svojih zaposlenika ali i poduzeća koji imaju takav organski rast. Zapravo se nismo još susreli s takvim poduzećima i jako je malo primjera poduzeća koji su 29 godina u radu i uspijevaju se održati, pogotovo u IT industriji koja je turbulentna i promjenjiva. Nakon ovog predavanja moram reći da me zanima i mogućnost zaposlenja u Spinu.“

Dora:„Sviđa mi se što je ovdje opuštena atmosfera, a i očita je briga za zaposlenike. Vrlo je malo primjera iz praske u kojima možemo vidjeti kako jedno poduzeće uspješno posluje već toliki niz godina. S obzirom na to da smo mi sa smjera poduzetništva, vrlo je interesantno čuti kako je započela cijela ta poduzetnička priča Spina.“

1.tra

Ivan, Dag, Nenad i Zvonimir imali su između 27 i 33 godina kada su 1. travnja 1990. godine ušli u vlastiti projekt koji i danas uspješno posluje te zapošljava 61 djelatnika. Dvadeset i devet godina poslije, u novootvorenom poslovnom prostoru u potkrovlju Županijske 15, razgovaramo o prošlosti, prisjećamo se početaka i gledamo u budućnost.

Kroz razgovor analiziramo trenutke koji su bili ključni za pokretanje ove poduzetničke priče, koje su se to prepreke našle na putu i postoje li možda trenuci kada su mislili da ništa od ovoga danas neće biti moguće.

Kako je sve počelo?


Ivan: „80-ih smo imali dobar posao i plaće, bilo je zanimljivo. Gradili smo informacijski sustav Modne konfekcije Slavonije i metalno prerađivačkog diva OLT te realizirali uspješne informacijske sustave u Mongoliji, ali smo imali viziju da možemo još bolje, da možemo stvoriti najbolji poslovni software jer ništa što smo do tad vidjeli, nije se moglo mjeriti s našim vizijama. To nam je bila furka. Ta ideja nas je sve privlačila. Dag i ja 1987. izlažemo neka naša rješenja za modnu industriju na sajmu mode u Beogradu. Ležimo tako u hotelskoj sobi i maštamo: Imat ćemo mi jednog dana najbolji poslovni software (najbolju firmu) i radit ćemo od 9:00, nećemo se morati dizati u 7:00.“

Zvonimir: „U vrijeme kada smo završavali drugi veliki projekt u Mongoliji za tvornicu Jeans odjeće, došla su ratna previranja 90-ih i raspad ekonomskog sustava u Jugoslaviji što je izazvalo probleme u plaćanju, komunikaciji i izvedbi projekta te smo bili prisiljeni tražiti novu formu za razvoj naše ideje.“

Nenad: „Ideja o osnivanju vlastite firme postala je zrela kada je zadnji jugo premijer - Ante Marković otvorio vrata privatnoj inicijativi i pravno omogućio relativno jednostavno otvaranje tvrtke.“

Dag: „Kako sam ja '89., zbog privatnih poslova napustio ekipu u Modnoj konfekciji, s Ivanom, Nenadom i Zvonimirom susreo sam se početkom '90. i tada smo shvatili da gledamo u istom pravcu, odnosno da dijelimo iste ideje. Na prvi april 1990. okupili smo se kod mene u stanu, točno u podne. Igrom slučaja, u to vrijeme imao sam bijeli okrugli stol i bilo je simbolično da nakon dogovora padne gentlemansko rukovanje za tim stolom.

Izbor imena firme trajao je relativno dugo (kako je i uobičajeno kod mladih poduzetničkih pothvata). Bilo je raznih ideja, ali nije bilo odluke sve dok Nenad jednog jutra nije rekao da je sanjao da se firma zove Spin. Spin kao simbol vrtnje, dinamike i kretanja, zbog svoje kratkoće i zvučnosti bio je odličan izbor, a kasnije smo mu pridružili i značenje Svijet poslovne informatike. I logotip, koji je kreirao Zvonimir Bonjaj iz 3D studija, u prvoj i redizajniranoj verziji iz 2005. godine, simbolizira vrtnju i kretanje.“

Ivan: „90-ih godina nastala je ekspanzija otvaranja novih firmi, mahom trgovačke orijentacije, a mi smo te 1990. godine shvatili da svim tim firmama treba poslovni software.“

Dag: „Prvi potpisani ugovori bili su Esseker trade, Bigeste trade, ITP Baranja, Master, Ukras…“

Ivan: „Iako smo bili iskusni informatičari, puno smo učili od naših korisnika. Tajna je bila u tome što smo znali slušati naše korisnike i prihvaćati ideje koje smo kasnije uključili u dizajn našeg softwarea. Kada pričamo o počecima, u lijepom sjećanju ostala nam je gospođa Brigita Kolar, šefica knjigovodstva u Ukrasu, od koje smo puno naučili o knjigovodstvu i poslovanju.“

Dag: „Kao jedna zanimljiva anegdota iz tog vremena:

Tvrtka ukras je nabavljala knjigovodstveni software i mi smo se javili na natječaj. Čekam ja tako ispred ureda, izlazi gospodin koji je bio ispred mene i kaže: Nisam dobio posao. Ja ulazim unutra, a pita mene gospođa Brigita: Što znate o računovodstvu? Kažem ja: Ja znam sve o računalima, a o računovodstvu ne znam ništa. Kaže ona: Dobar dan, dobili ste posao. Kažem ja: Kako?. Kaže ona: Lijepo. Onaj prije vas je rekao da zna sve o računovodstvu.
Ona je mene naučila sve trikove i tajne knjigovodstva što je pomoglo da taj naš proizvod (Kontor) bude uspješan i dan danas. Zajedno smo stvarali okruženje za izradu projekta. Ona je praktički bila moj mentor.“

Ivan: „Počeci su bili izazovni i zanimljivi, a mi smo uvijek bili na samom rubu, na ivici tehnologije.“

Zvonimir: „Morate samo znati da u to vrijeme nije bilo mreže, nisu bila umrežena računala, tu i tamo je bio neki hard disk i nije bilo interneta.“

Ivan: „Kroz svih 29 godina rasta i razvoja uvijek smo bili predvodnici u implementaciji i korištenju novih tehnologija. Jupiter Software bio je jedan od prvih poslovnih softwarea na Windows platformi. Tečajeve na Windowsima počeli smo uvoditi još 1993., a prva spin.hr domena i Internet link nastali su 1996. Odmah nakon toga napravili smo i naš prvi web shop. Davne 1993. razvili smo prve web bazirane aplikacije (baza sudske prakse, Jupiter web skladište, Jupiter manager…).

Velike informatičke revolucije provodili smo među prvima;

Prva je bila uvođenje osobnih računala u informatizaciju poduzeća. Do tada su velika (main frame) računala bila dominantna, a prateći svjetske trendove mi smo ovdje prvi uveli PC u poslovnu informatiku.

Druga revolucija nastupila je kada smo uveli umrežene informacijske sustave. To smo napravili tako što smo pojedinačne PC radne stanice uspješno povezali u poslovne mreže. Prije toga svako računalo je bilo otok sam za sebe, a podaci s jednog računala na drugo prenosili su se disketama.

Treća revolucija odnosi se na integraciju interneta u poslovne informacijske sustave. Udaljene lokacije poslovnih sustava uspjeli smo pomoću javne infrastrukture (interneta) povezati u virtualnu privatnu mrežu (VPN).

Trenutno radimo na dvije tehnologije za koje se isto tako može reći da su svojevrsna informatička revolucija. U sveobuhvatnoj digitalizaciji poslovanja integriramo poslovne podatke (ERP) s drugim digitalnim sadržajima (slika, zvučni zapis, video zapis i drugi nestrukturirani podaci). Jupiter Software DMS (document management system) sustav ravnopravni je član Jupiter obitelji rješenja. Druga važna tehnologija su Jupiter mobile rješenja gdje na iOS i Android platformi uvodimo dostupnost podataka i funkcionalnosti iz Jupiter software svijeta.“

Jedna stvar koja je bila najteža?

Zvonimir: „U početku je bilo teško razvijati i implementirati software jer nije bilo interneta i direktnih veza s lokacijom korisnika. Kada si htio napraviti instalaciju, implementaciju i promjenu u softwareu, morao si otići na lokaciju korisnika. Onda je način rada bio takav da do podne dođeš na lokaciju instalirati ono što si po noći napravio, dogovoriš sljedeći korak, odeš kući odraditi tu novu funkcionalnost, a onda opet drugi dan dođeš instalirati i tako se taj proces vrti u krug dok se ne razvije rješenje po mjeri korisnika. Tada su i tehnologija i poslovni procesi bili 'mladi', a mi smo morali u isto vrijeme i učiti o poslovnim procesima i boriti se s tehnologijom.“

Dag: „Zbog razvoja tehnologije i povećanja kompleksnosti poslovnih procesa koje je Jupiter software podržava i kada je tehnologija postala previše složena bili smo prisiljeni razdvojiti implementaciju i razvoj i to je bio taj težak korak. Do tada je i implementaciju i razvoj radila jedna osoba koja nije ovisila o drugima, a nakon razdvajanja ta dva aspekta došlo je i do međuovisnosti što je ponekad utjecalo na brzinu rješavanja korisničkih zahtjeva.“

Nenad: „Nakon razdvajanja tima za implementaciju i tima za razvoj, prva implementacija Jupiter Software-a bila je u tvrtki Limex. Taj je projekt bio izuzetno stresan jer ja koji sam radio implementaciju nisam imao mogućnosti da na licu mjesta nešto mijenjam i tako udovoljim zahtjevima korisnika.“

Ivan: „Za mene je osobito stresan trenutak bio kada smo trebali formirati tim za razvoj – nekoliko osoba isključivo posvećenih Windows programiranju. U tom trenutku je nastao clash između ekipe koja samo razvija i ekipe koja implementira jer se jednostavno nismo dobro razumjeli. Dvije, tri godine je trebalo da razvijemo dobru komunikaciju, ali smo u to vrijeme izgubili tlo pod nogama u vođenju projekata.“

Jedna stvar koju bi napravili drugačije da sve radite ispočetka?

Dag: „Vrlo vjerojatno bih sve ponovio.“

Ivan: „Ne bih ništa mijenjao, bilo je dobro.“

Nenad: „Možda smo propustili izradu nekog rješenja koji bi se mogao ponuditi na svjetskom tržištu, i tehnološki gledano, možda smo se trebali ranije više posvetiti WEB rješenjima.“

Zvonimir: „Kada smo nas četvorica započinjali, odnosi su se temeljili na velikom međusobnom povjerenju. Prethodno smo zajedno prošli puno situacija u kojima je čovjek oslonjen jedan na drugoga. Problem se pojavio kada smo počeli zapošljavati ljude, a i dalje smo cijeli smo sustav temeljili na takvom povjerenju. Možda smo pogriješili što tada nismo postavili malo formalnije uvjete i odnose.“

Postoji li jedan trenutak kada ste mislili da nećete uspjeti?

Dag: „Uopće ne. Apsolutno ni jedne sekunde.“

Zvonimir: „Nikad.“

Nenad: „Rat je došao u trenutku kada smo još uvijek tražili svoju tržišnu poziciju. Nije bilo sasvim izvjesno hoće li u idućim godinama uopće postojati tržište sofwarea.“

Ivan: „Neuspjeh nikada nije bio opcija, mi se radije hvatamo u koštac s problemima i kada ih uhvatimo, ne puštamo ih. Nikada nismo bili spremni sami sebi priznati da nešto ne možemo napraviti.“

Koji biste savjet dali onima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla?

Ivan: „Svaki uspjeh je vezan za momentum, konstelaciju zvijezda i okolnosti. Mi smo se našli na pravome mjestu u pravo vrijeme i imali malo sreće. Da se sada napiše recept po tome, ne bi bilo isto.

Mladi ljudi moraju pronaći neki svoj smjer. Je li to u informatici, ekologiji ili zdravoj hrani, svako vrijeme ima neku svoju priču, neku svoju industriju i mjesto. Moraju prepoznati sebe, vjerovati u sebe i uhvatiti se u koštac s tim i to je ključ, ali nema recepta.

Nemojte biti sebični. Bolje je biti vlasnik 25 posto nečeg velikog nego 100 posto nečeg malog. Svatko od nas četvorice mogao je uspjeti sam, ali možda ne bi dogurao ovako daleko.“

Zvonimir: „Treba vjerovati u svoju ideju i vizije. Zagrizi i ako vjeruješ u to, vjerojatno ćeš uspjeti, ali nemoj pri tome slomiti zube. Ipak postoji neka granica.“

Kako vidite Spin za idućih 29 godina?

U idućih 29 godina i dalje želimo ostati predvodnici u domeni poslovnih informacijskih sustava. Razvojem vlastitih rješenja i efikasnom implementacijom želimo dugoročno doprinositi uspjehu naših korisnika. Naša misija je stvarati samo najbolja informatička rješenja, a to je ujedno i razlog zašto postojimo te je naše cjelokupno poslovanje podređeno tome. Upravo zbog toga stalno učimo, mijenjamo se i usavršavamo. Uspješno se suočavamo s promjenama koje dolaze izvana poput promjena zakonskih okvira i razvoja tehnologije, ali i s promjenama koje dolaze iznutra pa tako kroz neprestano prilagođavanje vlasničke, upravljačke i organizacijske strukture osiguravamo stabilnost i dugovječnost poslovanja.

Dok vrijeme samo po sebi donosi nove tehnologije, izazove i probleme, ostaju ideja i vjera koje su zaiskrile prije 29 godina da u Osijeku, srcu Slavonije možemo raditi najbolji hrvatski poslovni software.


11.ožu

Četiri prednosti naručivanja i isporuke voća i povrća putem Jupitera Softwarea

Naručivanje i isporuka voća i povrća je set granula koji uključuje narudžbu voća i povrća, odobravanje narudžbe, izradu zbirne narudžbe prema dobavljaču, zaprimanje narudžbe na skladište te zaduženje kamiona po rutama i trgovinama.
Služi za naručivanje voća i povrća od strane trgovina, njezinu kontrolu, naručivanje prema dobavljaču i na kraju isporuku naručene robe u trgovine. Za samu isporuku izrađena je mobilna aplikacija koja radi na Android platformi.

Među našim korisnicima koji su prepoznali prednosti ovakvog načina isporuke voća i povrća su Mlin i Pekare Sisak, a on im omogućuje:

1. Jednostavan i precizan način naručivanja asortimana
Jupiterova aplikacija maksimalno smanjuje mogućnost pogreške prilikom naručivanja novog asortimana voća i povrća te daje jedinstveni pregled kreirane narudžbe.
2. Brzo i lako kreiranje zbirne narudžbe prema dobavljaču
Nakon što trgovine naruče voće i povrće putem aplikacije, odgovorna osoba u komercijali pregledava i odobrava te narudžbe. Zatim se kreira zbirna narudžba prema dobavljaču na temelju odobrenih narudžbi.
3. Točno zaduživanje kamiona za isporuku naručenih količina trgovinama na odabranoj ruti
Nakon isporuke robe dobavljača, na temelju pojedinačnih narudžbi, definiranih ruta i trgovina zadužuje se kamion sa zbirnom količinom za definiranu rutu.
4. Vrijeme i ljudski resursi
Obzirom da se radi o vaganoj robi, ponekad isporučena količina nije jednaka naručenoj. Do sada su se te razlike u količinama ručno ispisivale na dokumentu izdatnice što je zahtijevalo naknadno ažuriranje svih dokumenata nakon povratka u centralu. U prosjeku je to značilo 180 dokumenta sa sedam stavaka. Korištenjem mobilne aplikacije i evidencije, izvagane količine se automatski ažuriraju na dokumentu izdatnice što znatno smanjuje utrošeno vrijeme i ljudske resurse.

20.velj

Koliko smo prošli tjedan prevezli pšenice? Je li prošli tjedan roba otišla za Dubrovnik? Tko je vozio? Osporili su nam fakturu za prijevoz stočne hrane, gdje su potpisane otpremnice? Trebali bismo fakturirati prijevoz brašna u Istru, koliku smo ono cijenu dogovorili?

Ako vam se slična pitanja često pojavljuju u poslovanju, trebali biste unaprijediti procedure kojima pratite prijevoz. Iako je komunikacija mobitelom s vozačima za vrijeme vožnje toliko jednostavna i učinkovita, informacije koje su tog trenutka aktualne ipak brzo odlaze u zaborav pa ih nakon nekog vremena većina u sustavu ne zna te su uglavnom teško dokazive.

Uvođenje poslovnih procedura koje će omogućiti sustavno praćenje transporta, vratit će višestruko vrijeme uloženo u precizno planiranje transporta i redovno ažuriranje svakog pojedinog prijevoza u Jupiter Software-u.

Kako bismo smanjili potrebne evidencije omogućili smo komunikaciju Jupiter Software-a s vanjskim sustavom koji priključkom na vozila konstantno evidentira podatke o prijeđenim kilometrima, vremenu provedenom na putu, hodogramima putovanja, zastojima, kvarovima i slično.

15.velj

Spin i dalje unapređuje procese uvođenjem mobilnih rješenja. Ovaj puta je to mobilna evidencija kontrole kvalitete proizvoda u laboratoriju.

Kontrola kvalitete proizvoda i sirovina u prehrambenoj industriji razapet je između dva sasvim suprotna zahtjeva

• Ograničeni rokovi trajanja i sve veći pritisak na promptnu isporuku u zadanim rokovima traži da kontrola svoj dio posla obavi u najkraćem mogućem vremenskom roku.
• Kontrola je u najvećoj mjeri odgovorna za kvalitetu, a time i za image i tržišnu poziciju tvrtke. Gubici u slučaju incidenta zbog namirnice loše kvalitete znaju biti nemjerljivi!

Zbog navedenih razloga Spin je ponudio aplikaciju koja će omogućiti brzu evidenciju rezultata kontrole kvalitete putem mobilnih uređaja, čime se značajno smanjuje vrijeme koje je potrebno da se za gotov proizvod dovrši ocjena kvalitete, ali ne na račun kvalitete obavljene kontrole.

Proces kontrole je bitno pojednostavljen jedinstvenim bar kod označavanjem uzoraka, koji dolaze u kontrolu, te se skeniranjem uvode u proceduru kontrole.
Intuitivno upravljanje mobilnom aplikacijom daje mogućnost jednostavnog sortiranja kontrola, brzog on line unosa za vrijeme same kontrole, pregleda unesenih podataka i na koncu zaključivanja rezultata analize.

Postupak osim što ubrzava cijeli proces, znatno umanjuje mogućnost pogreške. Elektronska komunikacija između proizvodnje, skladišta i kontrole kvalitete sasvim je izbacila papir iz procesa.

Nastavljamo vlastiti životni stav čuvanja prirode!

8.velj

Porezna uprava je dana 8.2.2019. donijela obavijest o postavljanju nove verzije aplikacije ePorezna i izmjenama na obrascu U-RA.

Prema novim izmjenama, od sada je u stupcima Ukupni iznos računa s PDV-om i Ukupni pretporez omogućeno učitavanje računa s iznosima jednakim nuli. Također je omogućen unos datuma računa dobavljača/isporučitelja većeg od datuma do obračunskog razdoblja te je uvedeno i nekoliko promjena u elektroničkom učitavanju podataka na sustav ePorezna.

U skladu s propisanim izmjenama, izvršit ćemo redistribuciju granule URA XML u Jupiter Softwareu.

Detaljno objašnjenje izmjena potražite na linku.

4.velj

Jupiter Software sadrži granulu koja je u skladu s izmjenama i dopunama Zakona o PDV-u koji je stupio na snagu početkom ove godine.

Isporuka granule URA XML za sve korisnike Jupiter Softwarea započela je danas. Radi se o posebnoj evidenciji primljenih računa elektroničkim putem (obrazac U-RA) koja funkcionira tako da se u softveru kreira datoteka za učitavanje primljenih računa na sustav ePorezna.
Podsjećamo da se, prema novim izmjenama zakona, evidencija prvi puta predaje počevši od 1. pa sve do 20. veljače za siječanj 2019.
Cijeli tekst dopune zakona nalazi se u čl. 173. st. 4. Pravilnika o PDV-u, a možete ga pronaći na linku.

25.sij

Od ove godine Jupiter Software bogatiji je za još jednu granulu. Razvojem mobilne aplikacije Inventura imovine ubrzali smo i pojednostavili cjelokupni proces provođenja inventure.

Postupak počinje sinkronizacijom inventure iz Jupiter Softwarea s mobilnom aplikacijom nakon koje se inventura nastavlja obavljati kao i do sada, ali uz znatno smanjenu količinu korištenog papira i postotka pogreške.

Cilj ove aplikacije je olakšati neizbježan posao inventure našim korisnicima, nekoliko njih već je u procesu implementacije, a prvi korisnik koji je u svoje poslovanje službeno uveo mobilnu inventuru je Tvornica ulja Čepin.

18.sij

Početak Nove godine uvijek donosi promjene, a nama je donio nove projekte i povećao obujam posla pa smo zbog toga odlučili proširiti naš tim.

U potrazi smo za konzultantima i developerima koji će doprinijeti razvoju Spina i Jupiter Softwarea, a isto tako uklopiti se u naš već dobro uigrani tim i poticajnu i u isto vrijeme opuštenu atmosferu u uredu.

Osim trenutno otvorenih pozicija, uskoro završavamo i s preuređenjem novog prostora na kojem marljivo radimo kako bi bio što ugodniji za sve naše djelatnike.

Sve dodatne informacije potražite na linku i pošaljite svoj CV najkasnije do 1.veljače, 2019.
Čekamo vaše prijave!